איך הבנקים עושים כסף - שיחה אמיתית עם מנהלת בסניף שלוחצת עלי לקבל הלואות כדי לקבל הטבות

כהרגלי, מידי שנה, אני מתקשר לבנק ומחדש את כל ההטבות של העמלות שלי (זה רשום לי ביומן השנתי ראו גם עמלות בנקים, ). מדובר לרוב בשתי שיחות טלפון ולעתים שלוש, שבהם אני מקבל הנחות מאוד גדולות ולעתים מפחית כליל עמלות מסוימות. השנה השיחה הייתה מעניינת במיוחד.



שיחה שנייה -  מנהלת בנקאות אישית- שיחה מלב ללב
הגעתי (בטלפון) למנהלת הבנקאות האישית בסניף שלי , ובשיא הנונשנטיות, ביקשתי את ההנחות הרגילות. השיחה הייתה מאוד לבבית, מדובר באישה נחמדה, אדיבה ועניינית.
על עמלת כרטיסי האשראי ועמלת פקיד היא יכלה לתת לי רק הנחה של 50% (להעביר לממונים ולקבל אישור) כי... בקיצור אחרי שיחה קצרה הבנתי שהיא באמת לא מסוגלת (היא אמרה לי שהיא תבקש בשבילי אבל מניסיונה לא יאשרו). ואז מתוך רצון לעזור לי וידידות, היא הסבירה לי את השיקולים של הבנק: הבנק כמעט לא מרוויח ממך כלום. רק את העמלות.

הבנק לא מרוויח ממך
"אתה לא לוקח הלוואות מהבנק, לא סוחר בבורסה דרך הבנק, לא.. לא.. בקיצור הבנק לא מרוויח ממך" ופה היא הציעה לי הצעה:
אם אני אסכים לקחת הלוואה של סביב 45,000 שקל בפריים פלוס 1% (היא תבקש בשבילי ויאשרו בשבילי), אז יהיה אפשר להוריד לי את העמלות שהזכרתי למעלה בצורה מהותית יותר. 



עכשיו, כמובן, כולנו יודעים שהתפקיד של הבנק זה למכור כסף, ובכל זאת, לשמוע את זה כל כך מפורש... אתם מבינים, הבנק מתחנן בפני שניקח הלוואות בסיכון נמוך (סכום, ופרופיל אישי), מוכן לתת אותם בתנאים טובים ואז הוא ייתן עוד הטבות.

מוסר השכל: למעשה יש פה כמה מוסרי השכל
  • ראשית חשוב להבין שוב את האינטרס של הבנקים למכור לנו כסף - וכך להבין איך הכסף עובד
  • שנית, אם אני באמת צריך הלוואה, אולי לא צריך לבקש אותה ישירות, צריך לגרום לבנק להציע לנו את ההלוואות, ככה אנחנו עם ידנו על העליונה
  • וגם הומור לא חסר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה