מחיר אינטרנט מהיר - הוזלה

במסגרת אימונים בכלכלת המשפחה מגיעים מידי שנה (או פחות) למצב שבו צריך לחדש את התשלום לאינטרנט המהיר.
כתבתי על כל התהליך בפוסטים קודמים בשנים הקודמות  (הוא לא השתנה) ניתן לקרוא על כך גם באתר כסף במאמר הוזלת מחיר אינטרנט.

בפוסט זה אכתוב בקצרה את תהליך המשא ומתן ואת התשלום הסופי שימו לב לטיפים לחיסכון המתוארים כאן (אפשר להוריד יותר, אבל זה מחירים עדכניים ל באמצע חודש נובמבר 2011 - אחרי ניהול משא ומתן (מיקוח) מתון).

ראשית תשלום לתשתית אינטרנט - בזק
כמו בשנים הקודמות התהליך עבר דרך שלושה נציגות.
הראשונה רצתה שאשלם 70 שח עבור מהירות של 2.5 מגה.
היא ממש שכנעה אותי שזה המחיר הטוב ביותר ו"עשתה בעיות" להעביר אותי הלאה.

היא העבירה אותי לנציגת שימור לקוחות שהציע לי חבילה של 59 שח למהירות של 2.5 מגה ולאחר מכן ירדה ל 49 שח ל2.5 אחרי בירורים עם האחראית שלה. גם כאן היא לא יכולה להציעה יותר למרות שאני לקוח בזק ותיק.

לאחר מכן היא העבירה אותי לאחראית שלה (ביקשתי מחיר טוב יותר) היא הסבירה לי שכל מה שהיא יכולה זה להשאיר אותי באותו מחיר אבל לשנות את המהירות. כאן היא הציעה לי 49 שח ל 5מגה.
מכיוון שצייתי לחוק השלוש כאן עצרתי.
התהליך לקחת 25 דקות שבו חסכתי 21 שקלים לחודש (מעל 250 שח לשנה) וקיבלתי עסקה טובה יותר (5 מגה).

שנית תשלום לספק 012
עם 012 יש לי רומן ארוך. עד כה שילמתי 24 שח ל 2.5 מגה.
כאן היא ביקשה 35 שח ל 5 מגה, אחרי בירור עם האחראית שלה היא ירדה ל ממוצע של 29 שח (או משהו כזה שהיה בנוי משלוש חודשים יקרים ומחודש רביעי חינם ) ואחרי בירור נוסף היא ירדה ל 21.9 ל5 מגה.
כאן חוק השלוש עבד טוב מאוד. זה לקח פחות מחמש דקות ועל זה יש צלש ל 012.

שלישית תשלום ל בזק בינלאומי
השנה ניהלתי גם משא ומתן לחשבון נוסף שיש לנו.
כאן גם היה חוק השלושה הם התחילו בתשלום של 83 שקלים לחמש מגע עד שהגעתי לאחרי, נציג בכיר שהציע 22.4 שח לחודש שהיה בנוי משלושה חודשים חינם ומ9 חודשים לא חינם (תיאורטית אפשר להתנתק אחרי שלושת החודשים חינם אבל לא נעשה זאת).

סיכום
אין ספק שלא מדובר על חיסכון עצום, אבל יחד עם זאת מדובר על חיסכון של סכום כסף שנע סביב סביב 500 שח לשנה. שזה בהחלט נחמד.

זה נראה כמעט חובה להתמקח על מחירי האינטרנט במיוחד לכל מי שמתעסק בכלכלת המשפחה ומנסה לשפר את האורינות הפיננסית שלו, למעשה במפגשים האישיים שאני מעביר אני מעודד אנשים,  בשלב הראשון, לעמוד על שלהם בתחום הוצאות זה.

כאשר אנשים לומדים לנהל משא ומתן על סוג זה של ההוצאות הם בשלים לעבור לשלבים גבוהים יותר ניהול משא ומתן להוזלת ההוצאות שלהם.

4 תגובות:

  1. בהחלט יפה, אמנם לפי מה שאני יודע יכלת להגדיל את מהירות האינטרנט לכ12 מגה ולשלם מעט יותר, בכל זאת, שיטות התמקחות יפות בהחלט, עכשיו כשאני עומד לשדרג את מהירות האינטרנט, אשתמש בהן.

    השבמחק
  2. אני לא מוצאת מקום לשלוח מייל, אז כתבתי תגובה.
    דבר ראשון - אתר מצוין, למדתי ממנו הרבה.
    דבר שני - עוד טריק חיסכון קטן - איך להפסיק לשלם דמי כרטיס אשראי.
    ברשותי כרטיס אשראי חוץ בנקאי בודד של לאומי קארד, שהיה חינם למשך שנה.
    לאחר שנה, חייבו אותי 15 שח דמי כרטיס.
    התקשרתי וביקשתי לבטל את הכרטיס, העבירו אותי לקשרי לקוחות, והם הציעו לי שאם אשתמש בכרטיס ב500 שח, הם יבטלו את החיוב על דמי הכרטיס.
    אני כבר 4 שנים מבצעת את הרוטינה הזו, ובכל פעם מתבטלים לי דמי הכרטיס (ואפילו אם הם כבר חויבו, אני מקבל החזר רטרואקטיבי).

    מומלץ. מיותר לשלם את דמי המנוי הללו.

    השבמחק
  3. למדנו פרק חשוב בצרכנות-תודה

    השבמחק
  4. עבורי השיחה השנייה בבזק עשתה את העבודה - 49 ש"ח ל-2.5MB,
    ב-012 התעצלתי והסתפקתי בשיחה הראשונה - 21 ש"ח ל-2.5MB

    תודה רבה,
    ינון

    השבמחק