דרך עבודה אישית על שיפור המצב הכספי - מפגש ראשון

לפני מספר שבועות אחד האנשים שעובדים אתי (מאומן) ביקש שנשנה את מיקוד העבודה המשותפת שלנו לכיוון הכסף.
הכרתי את מצבו הכספי המאוד רעוע, אבל בכל זאת התפלאתי לבקשתו.

החלטתי לכתוב פה את שלושת המפגשים הראשונים שלנו בנושא כסף. כך שכל אחד ואחת יוכלו אולי להיעזר בהם
הסיבה שהחלטתי לכתוב זאת היא שראיתי ששניים - שלושה המפגשים הראשונים דומים כמעט אצל כולם.

אחרי שהסכמתי לעבוד אתו, ביקשתי ממנו שיארגן ברשימה את כמות ההוצאות שלו וכמות ההכנסות שלו (הוא שכיר).

להפתעתי הוא הופיע בשבוע הבא עם רשימה דיי מסודרת של הוצאות (אני רגיל שבאים עם רשימה חלקית יותר או בלי רשימה בכלל ועם התנצלות).

להערכתו ההוצאות שלו היו 6300 שח. הסתכלתי על הרשימה והיה ברור לי שהרבה דברים הוא פשוט לא יודע שנמצאים שם (מניסיוני, הערכתי את כלל ההוצאות הנוספות שהוא מוציא בחודש בכ- 8000 שח).

הוא סיפר לי שנטו הוא מרוויח 6020 שח.

מאד הערכתי את עבודתו, ניתחנו את ההוצאות שלו, אמרתי לו מה דעתי על השכר שלו, ונתתי לו שיעורי בית.

ניתוח הוצאות בסיסי שכדאי להכיר
אני לא הולך לכתוב את כל ההוצאות, כמובן שלו. אבל אציין רק את מה שהסתכלנו ביחד וראינו שיש מה לעשות ברמה המיידית:

  • הוצאות אינטרנט - אפשר היה להוריד בחצי (רק בעזרת שיחת טלפון)
  • הוצאות טלפון נייד - אפשר היה להוריד רק משינוי מסלול
  • הלוואה - ההלוואה העיקה עליו וירדה לפי קבלת המשכורת. דבר שהוביל לחריגה, קנס,  וריבית גדולה יותר. ביקשתי ממנו לדבר עם הבנק, להסביר את העניין ולהגדיל זמנית את מסגרת האשראי. 
  • הוצאות אוכל - ברור לי שההוצאות שלו היו גבוהות מידי - קרוב לוודאי שחלק מהאוכל מתקלקל
  • כסף בזוגיות - משהו שם לא התחלק נכון, אבל לא נכנסתי לזה בשלב זה. 
בטווח הרשימה שהוא הביא לא היה שום דבר נוסף להוריד... הוא די חיי במינימום של החיים שלו


    שיעורי הבית בנושא הכסף שנתתי לו
    ביקשתי ממנו לעשות את מה שנגזר מהסעיף הקודם (ניתוח הוצאות בסיסי).
    במיוחד ביקשתי ממנו להתחיל לרשום את כל ההוצאות בחודש הקרוב כך שיכיר את כל ההוצאות שלו אחת לאחת.

    ביקשתי ממנו שלא יחסוך יותר, אלא שיתנהג רגיל (אני יודע מניסיוני שכאשר מתחילים לכתוב את ההוצאות אז כר משהו משתנה).

    בנוסף - זריעת זרעים לעתיד

    אמרתי לו לגבי ההכנסות שלו, שאין טעם "להדק" את החגורה. צריך לחיות כמו בן אדם. 
    יחד עם זאת הוא מרוויח מעט מידי. אמרתי לו שנדבר בהמשך על איך הוא יכול להגדיל את ההכנסות שלו - המטרה שלי היתה להתחיל להפעיל את המוח שלו בכיוון. 

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה