האם כדאי להיזהר מאינפינטי גמל?

אף אחד לא אוהב להפסיד את הכסף שלו. עוד יותר  אני שונא שאחרים מפסידים את הכסף שלי.
והכי אני שונא (טוב אולי אני מגזים בתיאור) בכל מקרה, הכי אני שונא שמפסידים את הכסף שלי מבלי להתנצל.

קיבלתי את הדוח החצי שנתי (כל רבעון ממתחילת השנה עד יוני 2010) מאינטיפיטי, שם אני משקיע את כספי אחת מקופות הגמל שלי.
מתברר שהם הפסידו לי 8.2% מהכסף שלי. שזה אומר שכל מה שהכנסתי לשם מידי חודש יצא להפסדים שלהם.
בנוסף, המנכ"ל שלהם והיושב ראש (אמיר איל, ובנימין איל) שלחו לי מכתב (ולשאר המבוטחים) כמה שהם גדלו וקיבלו לניהול שלהם עוד הרבה כספים.

אז מה אני לומד?

  • זה שהם גדלו יפה. זה אומר שמחלקת השיווק שלהם עובדת כראוי. 
  • זה שהם לא שלחו מכתב התנצלות ושום מילה על ההפסדים אומרת הרבה עליהם... זאת דעתי. 
אני הייתי מעריך אותם הרבה יותר אילו הם היו שולחים מכתב שמספר למה הם הפסידו, מה הם מתכוונים לעשות בנוגע לכך.
קופת גמל אחרות שלי לא הרוויחו הרבה אבל לא הפסידו הרבה.
(לא יכולתי להתאפק ושלחתי להם מייל בנושא).

במסחר שלי בבורסה השנה הרווחתי מתחילת השנה כמה אחוזים (4%). לא הרבה אבל לפחות לא הפסדתי את הכסף. 
וזה בהתחשב שאני רק לומד את הנושא של הבורסה ובהתחשב שהיו נפילות לפני כמה חודשים...

נחכה לראות את הדוחות של כל שאר קופות הגמל והפנסיה שלי ואראה. 

ובכל מקרה... זה מעלה לי שוב את המחשבה של האם הם לא יודעים מה הם עושים?
האם באמת יש להם מחלקת מחקר? או שמה מדובר על שני חברה שיעני מנתחים את המניות...

אחרית דבר - או מילה טובה לטובת אנפינטי גמל
לא התאפקתי ואת מה שכתבתי בפוסט שלחתי להם - בצורה מעודנת כמובן.
לזכותם יאמר שלמחרת חזר אלי נציג והסביר לי איך הם הגיעו להפסדים האלה (המסלול שבחרתי צמוד לתל אביב 100וכד')
לגבי המכתב המיותר ששלחו היושב ראש והמנכל הוא אמר שהוא יעביר את הפניה שלי למנכ"ל.

אינני יודע אם הוא יעביר או לא. אבל כן לזכותם יאמר שהם התייחסו למייל וחזרו אלי.
זה יפה.


4 תגובות:

  1. אם אתה חושב שתוכל להשיג תשואות עודפות בעצמך, אתה יכול לבדוק את IRA - ניהול עצמי של קרן ההשתלמות שלך.
    אתה מחליט מה לקנות/למכור ומתי.
    כרגע מציעים את המודל רק הדס-ארזים ומיטב
    לדוג': http://www.hadas-arazim.co.il/IRA

    השבמחק
  2. כן. אתה צודק. יש את האפשרות הזאת.
    למעשה עד עכשיו הייתי בטוח שמדובר רק על אפשרות מסכום של 250 אלף שח. אבל באתר שלהם אני לא רואה את המגבלה הזאת.

    השבמחק
  3. המגבלה הרישמית היא 100K ש"ח

    השבמחק
  4. תודה.
    זהו מידע חשוב.
    נראה איך אשתמש בו.
    תודה

    השבמחק