כסף משקף מציאות פנימית, מערכות יחסים ועוד - הידד לכסף

אני חושב שכתבתי פה כבר כאן שכסף משקף מציאות.
כסף משקף מערכות יחסים.

לכסף יש תכונה נהדרת, הוא כמותי, הוא ניתן למדידה, הוא ברור.

בעולמות רגשיים, חינוכים, אפשר להגיד שלא הבנת/ זה לא ברור.

ברגע שאנשים מקבלים יותר/פחות כסף מהורים/ חברים/ ילדים זה משקף משהו.

במובן הזה הכסף הוא מדהים. הוא משקף את המציאות הפנימית באופן הברור ביותר. החד ביותר.
הידד לכסף.

אני יודע שאני כותב משהו שנשמע לא בהכרח טוב. אבל הכסף, בהיותו מדיד מאפשר לדעת מה קורה וזאת יותר מאשר אמירות רגשיות, חינוכיות.

הורים יכולים להגיד לבניהם אנחנו אוהבים את כולם באותה מידה ונותנים שווה בשווה לכולם. ברגע שמופיע הכסף ואחד מקבל יותר מהאחרים או פחות מהאחרים המציאות הזאת מתנפצת (כן, נכון, יש יוצאים מן הכלל).

כמובן שלא הכל זה כסף. במקביל יש להבין שהכסף הוא לא הגורם, הוא המשקף את המצב, את המערכות היחסים, את המציאות הפנימית.

אבל הכסף הוא בהחלט חשוב.


תגובה 1:

  1. בתור סוחר במט"ח אני חייב להעלות תהייה, אם כסף משקף כל כך הרבה, ואני נוטה להסכים, מה משקפים יחסי כוחות בין מטבעות שונים?

    השבמחק