זה בזבוז זמן להתעסק בכסף: למה להשקיע יותר זמן בללמוד על כסף

אני מודה המחשבה שזה בזבוז זמן להתעסק בכסף היא מחשבה מאוד דומיננטית אצלי.
אני מרגיש שזאת מחשבה שאסור איכשהו להגיד בקול רם, אבל זאת המחשבה שלי.

מהצד הנגדי, אני חושב על משהו שבספרי אבא עשיר, אבא עני" לפרוש עשיר, לפרוש צעיר" או משהו כזה

כמה הרבה אנשים (ואני ביניהם) משקיעים זמן בלהרוויח כסף, וכמה מעט עם יודעים על ההשקעות שלהם, על מה שקורה להם עם הכסף.
בנושא הזה אני מרגיש ממש לא אחראי.
נתתי לסוכן ביטוח/ יועץ כלכלי או איך שהוא קורה לעצמו לנהל את הכספים, והוא לא עשה את זה מי יודע מה כל כך טוב.

ברור שבאותה הכנסה, באותה רמת חיסכון, יכול להיות שהייתי יכול לעשות דברים יותר נכונים, יותר טובים.

למשל הייתי יכול לפתוח קרן השתלמות בשלב יותר מוקדם של חיי, ועכשיו היה לי כסף זמין (למשל).
על הבורסה כתבתי
אולי יכולתי לחסוך יותר? זה אני לא יודע, הראש שלי לא היה שם.

אבל אולי כן להשקיע יותר נכון, למרות שלא מדובר בכספים גדולים, בכל זאת מדובר. בזה אני לא משוכנע. אבל בקרן ההתשלמות אני כן משוכנע.
וגם בפנסיה, הייתי יכול להעלות יותר מוקדם על הטעות שלהם ולשנות אותה.

אני חושב על החמש עשרה אלף שקל ששמתי באקסלנס. הם הפסידו את הכסף בגל הגדול, אבל את אותו כסף גם אני הייתי יכול להפסיד. וללמוד מההפסד.

כלומר בחלק שזה ביזבוז כסף להתעסק בכסף, אני יכול להגיד במידה דומה שחלק מהעבודה שלי היא גם ביזבוז זמן, החלק שבו אני לא מתפתח. שבו אני מעופף וכד'.

כלומר יש הרבה ביזבוז זמן, ואולי זה שאלה גם לבדוק האם אני יכול לבבזבז את הזמן שלי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה