תובנות נוספות בעקבות שיחה עם יועץ פנסיוני

נפגשתי עם יועץ פנסיוני נוסף. (בנוסף ליועצת פנסיוני וסוכן ביטוי שהוא גם משווק פנסיוני).

הדברים החדשים שלמדתי משיחה עם יועץ פנסיוני והתחדדו לי
  • היתרון בקרן הפנסיה הוא בנושא השארים, והנכות (ביטוח אובדן כושר עבודה) דהיינו אם אני עוזב את קרן הפנסיה ורוצה ללהמשיך לבוא אליה בהמשך אז למעשה אני צריך לחתום פעם נוספת על הצהרת בריאות.
  • בנוגע לקרן פנסיה אם אני נשאר צריך להוריד את הסעיף של השארים (כרגע אין שארים) מתוך ידיעה שכל חודשים זה מעדכן אוטומטי שיש לי שארים, לבדוק כמה אני משלם על סעיף הביטוח אובדן כושר עבודה ולראות האם זה בכלל משתלם לי.
  • היתרון בהפקדה לקופת גמל היא שכל הכסף הולך לחיסכון, החיסרון הוא שאין סעיף של ביטוח. יתרון משמעותי נוסף שאפשר להפקיד בקרן שעוסקת רק במניות, בנוסף: העמלות נמוכות משמעותיות שאני יכול להגיע גם לעמלה על הצבירה בסביבות 1% ופחות. וזאת במקום קרן הפנסיה שהעמלות הן 6% על כל הפקדה ועוד 0.5% על ההון הכללי.
  • בנוגע לסעיף הקודם, אני אוכל להעביר את הקרן לקרן פנסיה שהוא יצטבר, זה מעין משחק שאפשר לעשות עם הכסף שבו אני מרוויח אני אכתוב על כך בפוסט נפרד.
  • לגבי קרן השתלמות גם פה אפשר לשנות קרן השתלמות ולהגיע לעמלות סביב 1% ופחות.
  • גם בקרן פנסיה, וגם בקרן השתלמות היועץ הפנסיוני מציע לפזר את זה לפחות בשני בתי השקעות שונים, וגם כגון לפזר בדרכי השקעות שונים.
  • הרעיון שלי מידי שנה לפתוח קרן השתלמות נכונה גם לפי דעת היועץ

  • כמו כן למדתי שכדאי להתייעץ לפחות עם שלושה מומחים

בנוגע לעמלות
  • עמלה של קרן פנסיה אי אפשר להוריד ברמות שלי (שלושת היועצים אמרו כך)
  • עמלה של קרן השתלמות יכולה לרדת גם בסכומים מאוד נמוכים
  • עמלה של קופת גמל ישנות (אלה של ה 15 שנה) אפשר להוריד עמלות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה