איך לעשות כסף השנה - מלכודת השכיר

עוד מעט חגי תשרי יהיו מאחורנו, ואני רואה שבימים האחרונים אני מנסה לכתוב פרויקט מיוחד לשנה הזאת. פרויקט כזה שאנשים יקראו אותו ויוכלו לצאת מהקשיים הכלכלים שהם נמצאים בהם ולפתח בתוכם חיים של עושר (ואיכות חיים). הרעיון לפרויקט הולך וגדל, ואיתו הטיוטיות, ולפיכך החלטתי, לפי שיטת הקאיזן, להתחיל מההתחלה.

ההתחלה קשורה לכאב. כאב של השכירים. אנשים שכירים חושבים את המחשבות הקשורות לביטחון של:אני מחפש/ת עבודה קבועה ובטוחה, כזאת שיש לה הטבות ומשכורת טובה.

לשכירים יש מספר בעיות

  • בעיה מהותית של השכיר הוא שהעסק לעולם לא יהיה שלו. בסופו של דבר לא יהיה לו ביטחון בעסק, גם אם עכשיו הוא מאוד נחוץ. רוב השכירים שאני מכיר עוזבים את העבודה תוך 5-6 שנים (או פחות), בגלל סיבות שונות. אז זה כרוך בהרבה כאב
    • אם אתם מחפשים עבודה עם קביעות, אתם צריכי למצוא אותה בשירות הציבורי. במקומות האלה כמעט ולא מפטרים (ובטח שלא בקלות). שכירים שמחפשים קביעות צריכים למצוא אותה במגזר הציבורי
    • במגזר הפרטי, כאשר יהיו קיצוצים יפטרו אותכם  מתי שהוא או שהעבודה לא תיהיה נוחה מתי שהוא. 
  • משכורת - נסו להשיג משכורת גבוהה, אבל לא תאמינו לחלומות לתווך ארוך (להתחיל מלמטה), הדרך של השכיר לעשות יותר כסף, הוא ברוב הפעמים לעוזב (או לאיים בעזיבה) שיילך למתחרים. אל תהיו לויאלים יותר מידי זה לא ישתלם ברוב המקרים (לעתים כן)
שכירים צריכים לדאוג לעצמם. אל תצפו שהבוסים ידאגו לכם. לרוב זה לא יקרה בפרפקטיבה ארוכה של זמן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה