איך כדאי לחלק את כספי החיסכון לפנסיה - סיכום

אם בוחרים לחסוך לפנסיה באמצעים המקובלים משתמשים בהטבות מהמדינה.

המדינה מעודדת את אזרחיה לחסוך לפנסיה בעזרת הטבות מס:
  • הכספים הנחסכים (עד לתקרה) מוכרים לצרכי מס,
  • המס על הרווחים של קרן הפנסיה פתורים ממס

יש שלוש אפשרויות לחלק את "עוגת" הכספים לפנסיה בדרך זאת

1. דרך קרן פנסיה רגילה - קרן פנסיה רגילה
באופן כללי זאת הדרך שרוב החוסכים משתמשים בה.
הכסף שניתן לקרן הפנסיה מתחלק לשלושה רכבים, כפי שכתבתי בפוסט : איך מתחלקים הכספים שאנחנו מפקידים בקרן הפנסיה

יש לשים לב
  • עמלות קרן הפנסיה: לפני מיקוח 6% להפקדה, 0.5% לצבירה - מניסיוני קשה לשנות זאת אלא אם כן מדובר בגוף גדול
  • אם אין שארים להודיע לקרן הפנסיה וכך לא ישולם כסף לשווא
  • לשים לב שיש רכיב של אובדן כושר עבודה ולפיכך אם עושים ביטוח לאובדן כושר עבודה בנפרד יש לדאוג ששני הביטוחים עללו לא יעלו על 75% מכספי הביטוח
2. דרך קופת גמל לקצבה= קרן פנסיה כללית = קרן יסוד
זוהי דרך פחות מקובלת לחסכון. דרך שנפתחה בתקופה האחרונה בעקבות הרפורמה
לפי הבנתי דרך מצויינת

  • היתרון הגדול הראשון בדרך הזאת שכל הכסף הולך לחיסכון ושום חלק לא הולך לשארים או לנכות (וזהו גם החיסכון)
  • היתרון הגדול השני הוא שהעמלות הרבה יותר נמוכות בדרך הזאת
  • ה"טריק" הוא שאפשר לחסוך דרך קופת הגמל לקצבה ולאחר מכן אם רוצים אשר אפשר להעביר את הכסף לקרן פנסיה רגילה, זהו כסף שלא ישולם עליו עמלה על הפקדה

3. חיסכון לפניה דרך חברות הביטוח
זוהי דרך שקונים מקדם המרה ידוע מראש.
קשה לי להשוות את הדרך הזאת לדרכים דומות לה, מכיוון שכל חברת ביטוח מציע משהו קצת שונה.
  • באופן כללי מקדם ההמרה הנקבע הוא גבוה מאוד
  • מצד שני מקדם ההמרה מובטח
  • העמלות גבוהות מאוד ב8-10 השנים הראשונות ולאחר מכן פוחתות.

איך אני בוחר לחסוך לפנסיה
כמובן שהבחירה שלי היא מההבנה שלי, ואיננה הצעה למישהו לעשות משהו. כל אחד מתאים לו משהו אחר, לפי מצבו הכללי, המשפחתי, וכד'

  • בגלל שכבר התחלתי לחסוך בקרן פנסיה רגילה לפני כמה שנים אני ממשיך לחסוך שם בשביל הזכויות שלי של שארים+ ביטוח
  • את רוב החיסכון הנוסף אני מקצה לקופת גמל לקצה
  • מעט כסף אני מתכוון לחסוך דרך חברת הביטוח. אני צריך לברר אם סוכן הביטוח האם אפשר לחסוך עכשיו מעט דרך קרן הפנסיה, ובהמשך לחסוך הרבה, שהעמלות יהיו נמוכות יותר. אם כן, זה מה שאעשה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה