עמלות בקרנות נאמנות ובתעודות סל

כאשר קונים קרנות נאמנות וכאשר קונים תעודות סל יש עמלות. בפוסט זה אתייחס לעמלות הללו

בגדול יש שני סוגי עמלות:
  1. עמלת קניה/ מכירה
  2. עמלת ניהול

עמלת ניהול
יש סוגים שונים של עמלות ניהול, אבל בגדול אני מתכוון לעמלה שלוקחים ממני כסף בשביל לנהל

בקרן נאמנות העמלה כמעט תמיד יותר גבוהה
בתעודת סל העמלה כמעט תמיד יותר נמוכה.



עמלת קניה / מכירה
כאשר אני קונה דרך בית השקעות אין עמלת קניה ומכירה על קרן נאמנות
לעומת זאת יש לי עמלת קניה ומכירה של 0.1 אחוז לכל כיוון של תעודת סל


נראה לי שבחישוב העמלות תעודות סל כמעט תמיד יותר זולות.

יחד עם זאת, אם קונים ומוכרים בטווחים קצרים אז צריך לשקול מחדש:
אני אסביר בדוגמא:
נניח שהעמלה של קרן הנאמנות היא 1.2% לשנה
נניח שהעמלה של תעודת הסל היא 1%

לאורך זמן קצר אז מבחינת העמלות עדיף לי לקנות את קרן הנאמנות:
  • במקרה זה אשלם רק 1.2% שנתיים לקרן נאמנות שמחושבים לאורך שנה, כך שאם אמכור אותה כעבור חודש אשלם רק את החלק היחסי
  • אם אקנה ואמכור תעודת סל כבר שילמתי 0.2% וזה עוד לפני דמי הניהול השנתיים לזה יש להוסיף את אחוז הניהול של תעודת הסל באופן יחסי לשנה...
כמובן שיש הרבה שיקולים מה עדיף לקנות (תשואות, השוואה למדד רלוונטי..)
אבל זוהי נקודת מבט לעמלות.



ב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה