מפגש עם היועצת הפנסיונית - תשובות חלקיות

נפגשתי עם היועצת הפנסיונית. זה גם משהו - צעד קטן נוסף קדימה, צעד משיטת הצעדים הקטנים.

אפשר להוריד את העמלות של קופת הגמל הותיקה וקרן ההתשלמות ל 1.3

הפקדה לקרן פנסיה אי אפשר להוריד - לדבריה. אבל זה לא אומר שאני לא יכול לחשוב על זה. אולי במפגש הבא שיש לי איתה, אני אבדוק האם אני יכול להעביר לאקסלנס ולשאול אותה כמה כסף כמה עמלות זה עובד לקרן פנסיה.

היתרון שאני רק באקסלנס או במקום אחר הוא שאני יכול למעשה להתמכח איתם גם בהמשך, ואולי כדאי לי להעביר את הכל לקרן פנסיה אצלהם, יש לחשוב על כך.

להכל, אני צריך לחתום על הסכם ייעוץ, החלטתי לחכות עם הסכם היעוץ.

היא לא ממליצה על קרן פנסיה ביחס לקופת גמל. מכיוון שלא ברור מה יהיה עם קופות גמל: אין אלמנט ביטוחי, ואין אלמנט שארים, ולא ברור מה יקרה בעתיד בנושא הזה.
אני סבור - וזאת המחשבה שיש לי - שאני צריך להסתכל על העמלות, של קופת הגמל, ולעשות את הקופת גמל. נכון שזה יכול לצאת הרבה כסף (כי קופת הגמל היא לוקחת בערך כאחוז על סך הכסף שיש, וזה ריבית דה ריבית לאורך השנים, מצד שני יתכן שבשנים הראשונות עדיף להפקיד לקופת הגמל ואז להעביר את הכסף. ובמקביל יתכן שיהיה לי שם יותר כסף, אז אוכל להתמקח יתם יותר על העמלות. כלומר הרעיון היצירתי שלי הוא שבשנים הראשונות כדאי להפקיד בקופת גמל כי זה פחות כסף בסופו של דבר מבחינת עמלות. - טוב נשמע מה יגידו היועצים האחרים

לגבי אובדן כושר עבודה, זוהי שאלה. האם להמשיך את האובדן כושר עבודה בנפרד מקרן הפנסיה. מכיוון שהביטוח בקרן פנסיה הוא לא ספציפי לעיסוק שלי. זה נושא שהיא לא מספיק מבינה בו ויש לשקול מה לעשות איתו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה