עמלות הבנקים: הפחתת עמלת ערוץ ישיר, עמלת פקיד, עמלת מינימום

לבנקים יש הרבה מאוד עמלות שהם לוקחים. חלק מהכסף שלהם טמון בעמלות הללו.

בפוסט הזה אני רוצה לדבר על עמלות הבנקים הבסיסיות: עמלת ערוץ ישיר, עמלת פקיד, (עמלת מינימום).

בנק ישראל חייב את הבנקים לפשט את עמלות האלה כך שיהיה אפשר להשוות בין הבנקים בעמלות שלהם. (צעד מבורך).

כך לדוגמה בבנק הבינלאומי (עמלות יקרות) התשלום המקסימלי הוא

  • ערוץ ישיר = 2.5 שח
  • עמלת פקיד - 6.5 שח. 
  • עמלת מינימום 13 שח

בבנקים אחרים העמלות נמוכות יותר, אבל עדיין יקרות. 

בשביל טיפול בעמלות אני מציע לכם לפעול בשלבי הקאיזן (כלומר בצעדים קטנים)


שלב א - בקרה כספית
ראשית כדאי לבדוק כמה אתם משלמים - אתם יכולים לפתוח את דף החשבון שלכם ולחפש אותן. אם אתם לא יודעים כמה אתם משלמים ולא "סידרתם" את העניין בשנה האחרונה יש סיכוי שאתם משלמים את המקסימום...


שלב ב - שיחת טלפון


שנית תתקשרו (טלפון) לבנק תגידו שאתם משלמים הרבה מידי ואתם רוצים להפחית את העמלות. אני מציע לכם לעשות זאת בטלפון גם כי זה חוסך זמן, וגם אם זה לא יילך תלכו לשלב השלישי. 

השיחה בטלפון צריכה להתנהל עם הטעונים הבאים:

  • אני משלם הרבה כסף, אני רוצה הנחה של 50%
  • אני לקוח ותיק בבנק
  • אין סיבה שאשלם.
בהתחלה, לעתים הם אומרים שלא... אחר כך מאשרים. 

לא צריך להיות לכם הרבה כסף בבנק בשביל שיאשרו לכם זאת, ואינכם צריכים סיבה מיוחדת. 
הבנקים פשוט מנסים להעלות את המחיר. 

עכשיו שימו לב" לעתים הם "צריכים אישור". זה לוקח כמה ימים. תבקשו מכך לחזור אליכם מתי שיתקבל האישור (או שלא). אל תחכו לראות את זה בחשבון פשוט שיתקשרו אליכם ואם לא אתם אליהם.  

שלב ג: פגישה
שלב אחרון הוא אם לא אישרו, תקבעו פגישה, תגיעו לסניף, ותבקשו. 

הערכה
לא מדובר על המון כסף, זה חיסכון של כמה מאות שקלים בשנה, ויחד עם זאת ניתן לחסוך אותם בשיחת טלפון אז כדאי
(זה לא שאם תשלמו יותר אז תקבלו שירות יותר טוב).
בנימוקים שלכם על תאיימו לעזוב את הבנק. לא עוזבים בנק רק בגלל העמלות הללו .זה ברור לכל פקיד/ה שזה על הפרק כך שאמירה על עזיבה רק תחליש אותכם. 

בקיצור, אל תוותרו לעמלות בנקים. תעמדו על שלכם. 
אין לכם מה לדאוג, הבנקים ירוויחו כסף בכל מקרה...

אולי תרצו לקרוא גם טיפים לחיסכון

2 תגובות:

  1. תודה רבה החכמנו:)))

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    דבר ראשון יש היום יותר את האפשרות להתווכח עם הבנקים על העמלות ולדאוג לשלם פחות.
    לאחר שדיברתי עם חבר שהוא יועץ פנסיוני בוגר קורס מקצועית א ומקצועית ב הוא הסביר לי שהדבר הראשון לעשות כמו שאמרת זה לבדוק את סכום העמלות שאני משלם במהלך השנה. לאחר מכן להתקשר לבנק ולהגיד להם שאני רוצה לשלם פחות.
    ולפני השלב השלישי שלך זה להתקשר או ליצור קשר עם בנקים אחרים דרך האינטרנט ולראות מה הם יכולים להציע לי. ישנם בנקים אשר מציעים לכם מתנת הצטרפות של כ-2000 ש"ח בנוסף לעמלות מופחתות ולכן זה יוצא שווה לעבור לבנק כזה.
    לאחר שתדעו מה אחרים מציעים לכם בשוק הזה תוכלו לגשת לפגישה בבנק עם יותר ידע ואם לא תהיו מרוצים להגיד לבנק שאתם רוצים לעזוב, ללכת לבנק אחר ולפתוח בו חשבון.
    היום פתיחת חשבון והעברת הוראות קבע היא סך הכל חתימה על מסמך והבנק מחוייב לעשות את זה במקומכם. לכן אני חושב שכדאי לבוא לבנק מוכנים לפגישה, לאחר שתגידו שאחרים מציעים ככה וככה יש מצב טוב יותר שיורידו לכם את העמלות!

    השבמחק