מדוע לא להשקיע כמו אנשים עשירים - איך להיות עשירים לא בדרכם של העשיריםו

הרבה מההצעות שקשורות להשקעות שונות (בורסה או איך לעשות כסף או...) אומרות שיש לנהוג כפי שהעשירים נוהגים. אני מסכים שהדבר נכון מבחינות מסוימות, יחד עם זאת היזהרו מלהשקיע כמו העשירים. בפוסט זה אני רוצה להסביר שתי סיבות מדוע אסור לכם לעשות מה שהעשירים עושים (עד שתהיו בעצמכם עשירים).

מאיזה כסף ההשקעה שלכם? מאיזה כסף ההשקעה של העשירים?
אני אתחיל בדוגמה: נניח שיש לי הכנסה פסיבית של 8000 שח בחודש (ובכוונה אני לוקח סכומים אמיתיים ולא סכומים גבוהים מידי). פירוש הדבר שכל חודש נכנס לי סביב 8000 שח מבלי לעשות כמעט כמעט כלום, סכום שהוא ודאי גם לחודש הבא, גם לשנה הבאה וגם..
בהנחה שאינני זקוק לסכום הזה למחיה (ואני לא), קל לי להשקיע את הכסף הזה בכל מיני "הרפתקאות", בכל מיני ניסיונות. כלומר אם אני אפסיד את הכסף הזה החודש לא יקרה לי שום דבר. 

יחד עם זאת, אדם שמרוויח את כספו כששכיר, ומי שאין לו הכנסה פנויה של 8000 שח, אם הוא ישקיע את הכסף הזה (8000 שח) ויאבד אותו יכאב לו מאוד. כלומר זה כסף שיילך לשווא, כסף שרמת החיים שלו ואיכות החיים שלו תלויים בכסף הזה. ולפיכך, הוא יכול להרשות לעצמו רמת סיכון כל כך גבוהה. 

כלומר, אם אדם עשיר ישקיע את אתו כסף שאדם עני ישקיע את הכסף הזה הרי שההפסד יהיה שונה לחלוטין.
לפיכך, כמות הכסף שעליכם להשקיע היא כמות הכסף שאתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד מבלי שזה יכאב יותר מידי. 

כמות עסקאות מוצלחות לעומת כמות עסקאות לא מוצלחות
האמת היא שאיננו יודעים איזה עסק יצליח. כלומר אי אפשר לנבא איזה עסק יצליח, זוהי נקודה יודעים אותה הרבה אנשים עשירים והרבה יזמים. ולפיכך, הם משקיעים במספר עסקים ורואים איזה מהם הולך להצליח. 

אם ניקח 10 יזמויות נגיד שסביב - 5-7 יכשלו, סביב 2-3 יחזיקו את עצמם (כלומר יחזיקו את עצמם) ואולי יזמות אחת תצליח בגדול. 

אם אתם יזמים סידרתיים או משקיעים עשירים אתם תשקיעו בעשר יזמויות ותדעו שאחת מהן תצליח.

אבל אם אתם משקיעים רק בעסק אחד, ביזמות אחת, אז אתם עלולים לגלות שאתם משקיעים הרבה אנרגיות בכיוון אחד, כזה שבסופו של דבר הוא לא יצליח. (כלומר סיכוי נמוך להצלחה).

לפיכך, אם מישהו עשיר השקיע בעסק אחד אל תקחו את זה כערבון שהעסק הזה עשוי להצליח,  אתם עלולים להתאכזב. 

סיכום
ראשית אל תשקיעו כסף כמו שעשירים משקיעים, תשקיעו בהתאם ליכולת שלכם. תשקיעו את הכסף שאתם יכולים לאבד אותו
שנית, תשקיעו במספר פרויקטים (גם אם לא בו זמנית), ותלמדו את הסטטיסטיקות: אחת מעשר יכול להיות ממש מדהים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה