אי רציונליות במיטבה - חניה בתל אביב-----

הבוקר, כשהחניתי את הרכב  ראיתי את אחד האנשים, שאני מכירו מאחד המשרדים הקרובים יורד אל הרחוב, עומד ליר הרכב שלו מסתכל  על השעון.

דבר ראשון התפלאתי לראות אותו יוצא מהמשרד בבוקר (אני רגיל לראות אותו רץ לכיוון השני - למשרד), וגם לא הבנתי מה הוא עושה ליד הרכב בלי טלפון מדבר ביד  (זה בחיוך, אבל תמיד הוא מאוד עסוק).

בכל מקרה מתברר שהוא הגיע בשמונה וחצי עלה למשרד וירד בכמה דקות לפני תשע ועכשיו הוא מחכה להדליק את האיזי פארק שלו.

ביקשתי שיסביר לי שוב. וכן, לא טעיתי: הוא לא הפעיל את האיזי פארק בשעה שמונה וחצי והוא ירד במיוחד ומחכה ליד האוטו בשביל להפעיל אותו בתשע.

אני לא מדבר פה על האפשרויות הסלולריות. (פנגו וכד').
שאלתי אותו כמה היה עולה לו להפעיל את החניה באיזי פארק אם היה מבזבז חצי שעה (הוא תושב תל אביב והמשרד בתל אביב).
התשובה:
שעה = 60 אגורות
חצי שעה שווה 30 אגורות

את השאלה המתבקשת:

  • "האם שווה לך 30 אגורות בשביל לרדת ולהעלות למשרד כשיש לפניך כל כך הרבה עבודה ואתה מוכן לשלם לעתים הרבה כסף בשביל מעט זמן?

לא הייתי צריך לשאול. 

זה היה מרשים. אחרי ששאלתי אותו את השאלה והוא ענה את התשובה במוח הוא שלו הוא התחיל לצחוק
הפעיל את האיזי פארק 10 דקות קודם (לפני תשע- דהיינו הפסיד משהו כמו 20 אגורות). והלך למשרד.

אני חייב לציין שמדובר באדם שנחשב רציונלי למדי...

וגם אני חושב על עצמי ועל אחרים כמה פעמים אנחנו מתנהגים בצורה אי רציונלית בעליל בלי לדעת מזה אפילו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה