טעות שעשיתי בבורסה - להצמד לאסטרטגיה שלך

בפוסט זה אני רוצה לכתוב על טעות שעשיתי כזאת שאפשר ללמוד ממנה. אני אתאר את הדברים בקצרה ואכתוב בפוסט אחר יותר על הנושא. 

כבר תקופה של קרוב לשנה אני עוקב אחרי מניות הנדלן וסוחר בתעודת הסל הממונפת שלהן (נדלן 15) . הרווחתי לא רע. 
כשהיתה הנפילה ה"חצי" גדולה לפני כמה חודשים (אזור יוני 2010), גם מניות הנדלן נפלו ואני שהייתי בשל גם לתסריט כזה קניתי קבוצת מניות בכל פעם שהן נפלו עד שהן הגיעו לתחתית שלהן. 

לפני הנפילה התוכנית שלי היתה פרימיטיבית ופשוטה: בכל פעם שהמניות עלו אני אמכור אותן באחוז ידוע מראש (5%). אחרי הנפילה שניתי את התוכנית: חשבתי שהן תעלנה והחלטתי למכור אותן ב 10% רווח. ידעתי שזה ייקח זמן אבל זאת היתה ההחלטה שלי.

עד לפה הכל בסדר, אפשר כמובן להתווכח על האסטרטגיה אבל זאת האסטרטגיה שהיתה לי. 
הבעיה היתה שהעליות לא הגיעו, ואני כמו המשקיע ה"פשוט" התחלתי להלחץ.
העליות לא הגיעו, ולא לא היה את האורך רוח והסבלנות.
לא מכרתי אותן ב 10% אלא רק ב 5% . כתוצאה מכך הכסף שהרווחתי היה מועט ממה שהייתי יכול להרוויח. 

אני חושב שהדבר החשוב ביותר שאני יכול ללמוד מזה הוא החלק של להצמד לאסטרטגיה שלי. כן, פשוט להצמד לאסטרטגיה שלי.
אילו הייתי נצמד אליה גם אם הייתי מוכר שלא בשיא (כמובן) עדיין הייתי מרגיש יותר בנוח עם עצמי. 

אז הנה למדתי.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה