קרן השתלמות -5 נקודות חשובות שאתם מוכרחים לדעת

קרן השתלמות היא אחד מאפיקי החיסכון הטובים ביותר במשק, בעיקר מבחינת הטבות המס שלה. עכשיו, אחרי שקיבלתם את הדוחות השנתיים חשוב שתדעו את הנקודות הבאות.

1. דמי ניהול
על דמי ניהול של קרנות השתלמות כתבתי בעבר ראו מה הכי חשוב לדעת לפני שבוחרים קרן פנסיה/ קרן השתלמות  וגם ראו את נושא דמי ניהול קרנות השתלמות באתר פנסיה ואיך להוזיל אותם
שימו לב לנושא שצריך להוזיל את דמי הניהול כי מדובר בהרבה מאוד כסף. (ראו גם בסעיף הבא).
גם אם קיבלתם הטבה בקרן השתלמות לרוב היא למשך שנה ושנתיים ולפיכך צריך לבדוק זאת כל שנה או שנתיים.

2. ייעוץ בבנקים
יש לכם אפשרות לקבל ייעוץ פנסיוני בבנקים בכל נושא הפנסיה. מדובר בייעוץ בחינם, שעיקר הטוב שלו הוא שתוכלו לקבל דמי ניהול נמוכים מקופות הגמל וקרנות השתלמות. ראו למשל: דמי ניהול בקרנות השתלמות, וגם ייעוץ פנסיוני בבנקים

3. תפתחו קרן השתלמות בכל שנה
כדאי לכם לפתוח קרן השתלמות בכל שנה או שנתיים. הרעיון הוא שאחרי שהקרן השתלמות האחרונה תפתח (לא צריך להשתמש בכסף), תוכלו להפקיד את הכסף בקרן השתלמות אחרי, כך שבאופן מעשי הכסף שתחסכו בכל שנה יהיה פנוי לכם מייד בסוף השנה.

4. קרן השתלמות כרמת סיכון כוללת של תיק ההשקעות שלכם - לעשות עוד כסף מהטבות מס
קרוב לוודאי שיש לכם תיק השקעות מגוון. קחו שחשבון שהחשבון שלכם בקרן השתלמות הוא חלק מתיק ההשקעות שלכם, כך שאם הוא במסלול מסוכן (למשל רק מניות), אז הוא מצטרף לרמת הסיכון הכללית שלכם. באופן כללי כדאי שקרן ההשתלמות תהיה במסלול מסוכן יותר (ביחס אליכם)  שהסיכוי שלו להרוויח גדול יותר, והמסלולים האחרים יהיו במסלולים מסוכנים פחות. הרעיון הוא שאם תרוויחו אז תשלמו פחות מס (רווחי קרן השתלמות  לא משלמים מס עד לתקרה מסוימת). ראו גם הכללת קרן השתלמות בחיסכון הכולל.



5. קרן השתלמות היא אפיק חיסכון משתלם ביותר בשונה מקופות גמל וקרן פנסיה
קרן השתלמות לעצמאים היא דרך מעולה לחיסכון. החיסכון הוא לטווח קצר-בינוני (מקסימום שש שנים ומינימום שנה אם אתם מפקידים מידי שנה ופותחים מידי שנה קרן השתלמות). גם אם אתם עצמאיים על תוותרו על האפשרות של החיסכון הזה , אין לו כמעט חסרונות.

שימו לב שלא התייחסתי לתשואות מכיוון שפרט למקרים יוצאי דופן אין בכך שליטה ממשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה