אחרי התפטרות זהבית כהן + הוזלות - תנובה אייפקס עדיין לא הפנימו את המסר

לפני ראש השנה דיברתי עם קרובת משפחה שלי, אישה מבוגרת כבת 82 ושאלתי אותה האם היא משתתפת בחרם עם תנובה.
היא אמרה לי שכמובן, אבל... בלב כבד.

היא סיפרה לי שבהיותה ילדה תנובה הייתה מאוד קרובה לליבה: היא נסעה מוקדם בבוקר בטרמפ ברכב של תנובה שלקח אותה מהקיבוץ שלה לעיר הגדולה... והיו עוד כמה סיפורים טובים על תנובה ועובדיה.

אבל היום היא משתתפת במחאה וזאת בגלל המחירים הגבוהים וההתנהגות שלהם לאורך השנים... ואני חשבתי שבאמת תנובה הייתה פעם הבית.. לא רק בפרסומות. על זה היא בנתה.

ולחדשות השבוע: תנובה מפרסמת את הדוחות הכספיים שלה, זהבית כהן התפטרה הוזלה עד 15%

נראה שתנובה ירדה על הברכיים, נראה שהצרכנים נצחו... אבל לא כך הדבר.

כפי שהדברים נראים לי נדמה לי שאייפק ותנובה ישבו עם היועצים ועם עקומות הרווח שלהם וחישבו:
  • שבגלל החרם הם מרוויחים פחות כסף - ולפיכך יורידו מחירים באותם מוצריםבהם הם מרוויחים פחות כסף 
  • חשבו שזהבית כהן מזוהה עם תנובה ה"אטומה" ולפיכך אם היא תסתלק מהמותג אז יהיה טוב יותר
  • חשבו שאם תנובה תתנצל אז הצרכן יוותר
  • ישבו וחשבו איך לקרוא לזה :"מחירים תומכי צרכן"
  • ועוד
  • ועוד
הנקודה המרכזית היא שבתנובה לא הפנימו את המסר - וזה חבל. 
הם עדיין מסתכלים מבעד למספרים שלהם ולא דרך המשקפים של הקפיטליזם החזירי שמתברר שנהגו בו. 

אני קורא לכם תנובה, ואייפק, תפנימו את המסר באמת, אל תעשו לנו ספינינג ויועצי מותגים ומעצבי דעת קהל... תעשו שינוי אמיתי בחשיבה שלכם

אם לא תעשו שינוי אז אולי תצליחו הפעם לעבוד עלינו עוד פעם.. אבל.. לא עוד הרבה פעמים... מתי שהוא נתעשת ונבין את ההתנהגות הנזולה שלכם... ואז באמת כבר לא תהיה דרך חזרה.
ואז כבר לא תוכלו לשקם את המותג...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה