כיצד להשיג מחיר טוב יותר: כמה אתם משלמים על האינטרנט? שיחה עם נציגי שירות

כפי שכתבתי בפוסט שעוסק במפגש הראשון בכלכלת המשפחה אחת הדרכים הראשונות שאפשר להתחיל לחסוך מבלי להפגע (פרט לשיחת טלפון)  היא להוזיל את מחיר האינטרנט. (ספק תשתית + ספק חיבור)

הוצאות האינטרנט כללות בתוכן, לרוב, מתשלום לתשתית (כמו בזק) ותשלום לספק האינטרנט (כמו 012). לרוב ינסו למכור לכם חבילה שכוללת כמה שיותר דברים בשביל "להוזיל עלויות".

החברות מנסות למכור את החבילות עם התחייבות לכמה שיותר זמן (לרוב, שנה- שלוש שנים).

בכל מקרה ישנה שיחה שאני עושה אותה פעם בשנה באופן קבוע ולמי שלא יודעים אני אכתוב את עיקרה. זה "משחק" רגיל. עם בזק הוא נערך באותה מתכונת עם חברות אחרות לעתים בצורה שונה אבל בדגם זהה.

מכיוון שעשיתי את השיחה לפני כמה ימים, אני רושם את תוכנה  של השיחה (כמעט תמיד  זה כמעט אותו דבר)

שיחה ראשונה - כחודש לפני סיום החוזה
אני מתקשר לנציג בזק ב 199 ואומר שנגמרת לי החבילה ואני רוצה לחדש אותה.
  • נציג בזק אומר לי שנכון, אכן החבילה מסתיימת, ועכשיו היא תעלה לי... (קצת יותר)
אני שואל כיצד אפשר להוזיל את החבילה
  • התשובה היא או שהם מוזילים אותה קצת, או שאי אפשר להוזיל אותה, אבל אפשר להעלות לי את המהירות גלישה או משהו כזה. 
אני מבקש הוזלה משמעותית יותר ושיעבירו אותי לנציג בכיר יותר (שימור לקוחות או משהו כזה)
  • הוא מציע לי הצעה יותר טובה שעדיין היאי לא מספיק טובה.
כאן, אני מתעקש ומעבירים אותי הלאה (הם חייבים).

שימו לב שההצעה שהטלפן הראשון יכול לתת היא מוגבלת, ולעולם היא לא הטובה ביותר


שיחה שניה 
במקרה של בזק היא נעשית באותו זמן (מעבירים אותי) בחברות אחרות אומרים שיחזרו אלי

כאן מציעים לי הצעה יותר טובה (לא לפני שמציעים לי להעלות את המהירות או לשדרג משהו).
מתחייבים שזאת ההצעה הכי טובה בשוק.
לרוב אני מבקש גם חודש חינם (בהתחייבות לשנה).
אחרי שסוגרים אני אומר שאני אבדוק ושתרשום לפניה את מספר ההצעה (יש להם מספר הצעה שרשומה במחשב).
להתעקש שההצעה תהיה רשומה במחשב.

לעתים, שאין לי כוח, אני עלול לסגור את העיסקה בהצעה של השיחה השניה, שהיא טובה אבל... שימו לב שממש לא כדאי לעשות את זה.

שיחה שלישית
לפני השיחה השלישית אני שואל כמה חברים כמה הם משלמים ומנהל אותה כמה ימים אחרי.
בשיחה השלישית אני מתקשר בעצמי (אחרי שהתקשרו אלי ואף פעם לא מצליחים מישהו מה לתפוס אותי).
אומרים לי שיחזרו אלי (הנציג/ת שירות) אני מתעקש לדבר עכשיו עם מישהו אחר. (הסיבה - מתי שיתקשרו אלי לא אהיה פנוי).

מעבירים אותי למישהו אחר (מאותו צוות/ שירות לקוחות..)

כאן אני אומר לנציג/ה: מדוע אני משלם כל כך הרבה (וכמעט תמיד אחרי שבדקתי מסתברר שההצעה השניה יותר גבוהה),
וכאן, (תלי על מי אני נופל) מייד מורידים לי בעוד כמה שקלים.


במקרה של הימים האחרונים נתנו לי בבזק מחיר של 49 שח לחודש בהתחייבות ל 12 חודשים לספק התשתית בזק למהירות של 2.5 מגה.
הנציג התחייב שזה המחיר שגם הוא משלם כעובד בזק - גם כאן אולי היה אפשר לשיג מחיר יותר טוב אבל יש לכמה אני מוכן להשקיע.

אם הייתי עורך עוד שיחה קרוב לוודאי הייתי מקבל מחיר יותר טוב א....


החיסרון והיתרון בדרך הזאת 

  • לוקח זמן. מצד שני מוזילה את המחיר
    • לא תמיד אני מרגיש שהזמן שהשקעתי לשיחות הללו שווה את הכסף אבל תמיד ההרגשה יותר טובה.

כמה טיפים בנושא התחייבות לאינטרנט וחיסכון בהוצאת כלכלת המשפחה
רשמו לעצמכם בצורה מדויקת ביומן  מתי מסתיימת ההתחייבות שלכם , ותתקשרו אליהם חודש קודם

  • אם יש לכם קושי לזכור תשתמשו ביומן גוגל (גוגל קלנדר) 
  • תזכרו שבזק ואחרים מחכים שתשכחו לחדש את החבילה כי אוטומטית החבילה בסוף השנה מתייקרת ל"מחיר הרגיל".
בשום שלב אני לא מאיים בניתוק. האיום נמצא באוויר, לא צריך להגיד אותו. - אם אתם מאיימים באופן פרדוקסלי אתם בדרך להפסד. 

אני נותן להם להבין שאני לא אקבל שום מחיר גבוה ולא אפרד מהם עד שאקבל את המחיר הנמוך.

שוב לעשות את זה לפחות חודש לפני, כך שאם השיחה השנייה / שלישית תיקח זמן (עד שיחזרו אליכם) שלא תפוג לכם החבילה בינתיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה