קרן פנסיה מומלצת - או מה הכי חשוב לדעת לפני שבוחרים קרן פנסיה/ קרן השתלמות

אחת המאומנות שלי שאלה שלי על איזה קרן פנסיה אני ממליץ לה, כזאת שאפשר לסמוך עליה שתעשה תשואות יפות ולא מסוכנת מידי

אני חושב שהשאלה היא לא כל כך איזה קרן פנסיה היא טובה או עושה תשואות יפות מכיוון שתשואות יפות ב"כסף המוסדי" תלויות ברמת סיכון שהמשקיע מוכן לקחת מצד אחד ומצד שני בגורמים רבים נוספים שקשה לצפות אותם
    {ישנן קרנות פנסיה וקרנות השתלמות שיעשו יותר מהמדדים שאליהן הן מתייחסות אבל יהיו הרבה מאוד ש"לא יכו" את המדד. הבעיה היא שאי אפשר לדעת מראש מי מקרנות הפנסיה תהיה איפה..}



אני חושב שהשאלה החשובה היא העמלות. זוהי השאלה שהלקוח צריך לבדוק. כמה עמלות הוא משלם לקרן השתלמות/ פנסיה. זוהי שאלה כל כך מרכזית שאסור להתעלם ממנה... (ולא משנה מה יגידו על קרן הפנסיה/ קרן ההשתלמות).
כמה עמלות אתם משלמים?
ההבדל של חצי אחוז, לאורך שנים (ריבית דה ריבית) יכול להגיע לסכומים משמעותיים.


ההבדל בחצי אחוז יכול להגיע לאורך שנות חיסכון להרבה מאוד כסף.


ולפיכך, התשובה שלי היא שקודם כל תבדקו את העמלות שלוקחים מכם, אחר כך תבחרו את האפיק שאתם רוצים שהכסף יהיה בו (מניתי/ סולידי..) ואחרי זה אפשר לבדוק את כל השאר.

אין מה להאמין לתשואות עתידיות של קרן זו יותר מאחרת... אני לא מכיר שום קרן השתלמות/ קרן פנסיה טובה יותר מאחרות בתשואות שלה באופן עקבי של מספר שנים... (כמובן שיתכן שקימת כזאת..)

3 תגובות:

  1. תודה רבה על העצות המועילות. ללא ספק שהעולם הזה הוא לא כל כך פשוט והמאמר שלך פתח לי את הדלת נוחיות רבה יותר.

    השבמחק
  2. אכן אתה צודק בהחלט, העמלות שגוזרות החברות האלה זה לא יאומן!!
    יכולים להגיע לעשרות מליונים בשנה.

    השבמחק
  3. תודה רבה על המידע.
    אני מסכים עם כל מילה, אני עובד כמה שנים בתחום הפיננסים. סיימתי קורס הנהלת חשבונות באינטרנט ועבדתי כמנהל חשבונות.
    אני חושב שברוב המקרים הדבר הכי חשוב לבדוק כאשר מתעסקים במוצרים פיננסים אלה האחוזים שהסוכן או מי שמנהל לכם את הקרן לוקח לעצמו. בזמן האחרון התגלה כי הרבה אנשים לא היו מודעים לכך שהרבה סוכנים לוקחים לעצמם 6%.
    רובנו לא יודעים את זה כי את הפנסיה שלנו פותחים לנו בעבודה הראשונה בגלל שיש חוק שאומר שאחרי חצי שנה המעביד חייב להפריש לפנסיה ולכן אנו לא יודעים מהם האחוזים עליהם חתמנו ורובנו לא מתעסקים עם זה עד גיל מאוחר.
    זה דבר מאוד חשוב לאחרונה גם ראיתי שיש מבוגרים שלא יכולים לחיות מהפנסיה שלהם בגלל האחוזים הגבוהים שלקחו להם הסוכנים.

    השבמחק